Vilken typ av träningscyklel passar din stil bäst?

Är du en upptagen hälsomedveten kvinna som måste passa in sitt fitnessschema i ett redan pressat schema? Fortsätt då att läsa…

Upptagna hälsomedvetna kvinnor behöver ofta jonglera med många tidskrävande ansvarsområden; från en familj att ta hand till sitt dagliga arbete och sysslor förutom att bibehålla en hälsosam livsstil. Det är svårt att tillbringa timmar på gymmet för att få en god passform och känna sig frisk. Den här artikeln hjälper dig att göra rätt val i att välja en effektiv hem träningsutrustning som passar din stil bäst.

Motionscykel

Motionscykel

Träna hemma är en mycket mer bekvämt sätt att komma i form speciellt när du har en familj att ta hand om ditt dagliga arbete och sysslor. För den delen är motionscyklar ett mycket effektivt, och komplett form av träning hemma som ger dig snabba och mycket märkbara resultat. När du väljer din perfekta motionscykel, ha i åtanke att en övningscykel bör omfatta träning av alla viktiga muskler i kroppen, vilket är varför de mest rekommenderade träningsmaskinerna för upptagen kvinnor är stationära cyklar.

När du vill köpa en stillastående cykel, bör du veta att det finns olika typer att välja mellan. Beroende på vad dina förväntningar är från en stationär motionscykel samt dina träningsmål, bör du fokusera på en typ som passar din stil bäst. Vi diskuterar tre huvudsakliga typerna av motionscyklar som upptagna kvinnor kan välja från för en effektiv träning hemma som passar i både ditt upptagna schema samt dina konditionsmål:

1. stationär motionscykel
En stillastående träningscykel är lätt att använda. Även om du gillar att rida din cykel utomhus, tillåter vädret inte alltid att det. Också, du inte alltid har tid att gå ut för en åktur på din cykel, varför utöva hemma är det mer bekvämt sättet att stanna i form. Om du använder en stationär motionscykel kan du bara hoppa på den, utöva i 20 minuter och sedan gå tillbaka till dina sysslor.

2. upprätt cykel
En upprätt cykel för cykelentusiaster. Om du är typen som ser till ett liv som erfarenhet i en träningscykel, bör du leta efter en upprätt cykel. Denna typ av övningscykel riktar sig särskilt mot de som vill känna som att cykla, även om de faktiskt tränar hemma. Sådan övning maskiner är inte lika bekväm som en recumbent cykel, men de är mer utmanande. Nivåer av resistens kan öka intensiteten i träningen och kan hjälpa dig att bränna mer kalorier.
3. recumbent cykel
En recumbent cykel är idealisk för extra säkerhet och träning. Många kvinnor föredrar en recumbent cykel, eftersom sådan övning maskiner erbjuda ordentlig ryggstöd. En recumbent cykel är också lätt att använda, och du kommer att kunna delta i vissa utöva hemma för att hålla dig vältränad. En recumbent cykel kan också av olika typer av träning, olika nivåer av spänning, kan innehålla justerbara remmar, bilbälte och digital avläsning att låta dig veta hur många kalorier du har bränt när du tränar, din puls och så vidare.

Kvinnor föredrar ofta stationära cyklar av många skäl, och en av dem är att de kan utnyttja låg inverkan övningar de ger, utan att behöva svettas ut allt. Dock låg effekt utöva hemma betyder inte att dessa träningsmaskiner är inte kan hjälpa dig att bränna kalorier. Beroende på programmet du använder för din motionscykel, kan du bränna upp till 500 kalorier i bara en halvtimme. Plus, kan du göra allt som i bekvämligheten av ditt hem, endast genom att installera en stillastående träningscykel i en av dina rum.

Kom alltid ihåg att om du har några allvarliga hälsoproblem, fråga din läkare för personliga råd om vilka typer av styrketräning är bäst för dig.